Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ilmari Karimies investigates Martin Luther's understanding of reality and faith. He examines Luther's understanding of reality from three perspectives: firstly God as the self-giving highest good uniting opposites and hiding beneath them; secondly the visible and invisible world; and thirdly human beings as tripartite (body, soul, spirit) and bipartite (flesh-spirit). The author explores the cognitive conflict between these in relation to spirit's grasping of God and the invisible world with reference to Augustinian Platonism. He analyses aspects of faith from the perspective of the theory of divine illumination and shows that Luther represents a realistic Augustinian view. Faith functions as the theological intellect, grasping the invisible world and showing human beings the future good in a manner similar to the medieval notion of ecstatic knowledge. It differs from vision in glory because of sin, as mixed with humanity, and as partial knowledge.