Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Der Band dokumentiert acht Seminare Heideggers uber Platon, Aristoteles und Augustinus. Im Falle Platons erweitert die Hinwendung zu den Dialogen Parmenides (1930/31) und Phaidros (1932) das Spektrum uns bekannter Platon interpretationen Heideggers. Von Augustinus ist es die Untersuchung uber die Zeit im Buch XI der Confessiones (1930/31), deren Interpretation die wiederholten Hinweise Heideggers auf die Bedeutung dieses Textes fur die Geschichte des Zeitbegriffs einlost. Schliealich wird Heideggers besonders inniges Verhaltnis zu Aristoteles durch die Kontinuitat bestatigt, mit der er aristotelische Themen und Texte in den Mittelpunkt seiner Seminare gestellt hat: die Bewegung im Buch ? der Physik (1928), die Frage nach dem Sein in den Buchern ? und Z der Metaphysik (1944) und die Kausalitat im Buch B der Physik (1950/51, 1951, 1951/52). Diese letzten Ubungen im Lesen belegen auch, wie sehr Heideggers Denken des Wesens der neuzeitlichen Technik in einer genauen Analyse des aristotelischen Begriffs der Kausalitat gegrundet war.