Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die letzte Marburger Vorlesung vom Sommer 1928 enthalt keine Darstellung einer traditionellen oder modernen Logik, sondern geht im Licht der Seinsfrage den metaphysischen Anfangsgrunden der Logik nach. In der ersten Halfte der Vorlesung gibt Heidegger eine Interpretation der Metaphysik von leibniz im Hinblick auf ihre Grundlegungsfunktion fur dessen eigene und die uberlieferte Logik uberhaupt. Diese erste grosse Leibniz-Interpretation Heideggers ist fur das Verstandnis seiner Auslegung der neuzeitlichen Metaphysik der Subjektivitat unentbehrlich. Der zweite, unfangreichere Teil der Vorlesung behandelt zentrale systematische Fragen, die sich Heidegger zwischen Sein und Zeit und Vom Wesen des Grundes stellen. Im Mittelpunkt stehen Erorterungen zum Verhaltnis von Transzendenz und Intentionalitat, die fur die Stellung des Heideggerschen Denkens in Sein und Zeit zur Phanomenologie und vor allem zu den ausfuhrlich diskutierten Ansatzen Max Schelers besonders aufschlussreich sind.