Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How did England, once a minor regional power, become a global hegemon between 1689 and 1815? Why, over the same period, did she become the world's first industrial nation? Gary W. Cox addresses these questions in Marketing Sovereign Promises. The book examines two central issues: the origins of the great taxing power of the modern state and how that power is made compatible with economic growth. Part I considers England's rise after the revolution of 1689, highlighting the establishment of annual budgets with shutdown reversions. This core reform effected a great increase in per capita tax extraction. Part II investigates the regional and global spread of British budgeting ideas. Cox argues that states grew only if they addressed a central credibility problem afflicting the Ancien Régime - that rulers were legally entitled to spend public revenue however they deemed fit.