Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Having a phrenological 'head reading' was one of the most significant fads of the nineteenth century - a means for better knowing oneself and a guide for self-improvement. Samuel Clemens (Mark Twain) had a lifelong yet long overlooked interest in phrenology, the pseudoscience claiming to correlate skull features with specialized brain areas and higher mental traits. Twain's books are laced with phrenological terms and concepts, and he lampooned the head readers in Tom Sawyer and Huckleberry Finn. He was influenced by Dr. Oliver Wendell Holmes, who also used his humor to assail head readers and educate the public. Finger shows that both humorists accepted certain features of phrenology, but not their skull-based ideas. By examining a fascinating topic at the intersection of literature and the history of neuroscience, this engaging study will appeal to readers interested in phrenology, science, medicine, American history, and the lives and works of Twain and Holmes.