Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This generously illustrated volume features Mark Bradford's newest work which deals with the body and the performance of identity. Mark Bradford's layered, multi-textured paintings have earned him wide critical acclaim. His latest body of work comprises a new group of paintings and a video, each of which cycles around the idea of the body in crisis. Bradford witnessed the LA riots (1992) from his studio and has translated the fury, fear, outrage, pandemonium, and lasting wounds into artworks. This volume reproduces in full new paintings in which Bradford carved into the layered surface of the work creating depressions and arteries that structure these otherwise abstract compositions. Bradford's new video references the history of black standup comedy taking on Eddie Murphy's controversial concert film "Delirious" (1983). In the video Bradford takes on Murphy's searing comments on sexuality, reinterpreting this important cultural moment while considering the modalities of gender and its performance. Accompanying texts include Bradford's trenchant performance script and a scholarly text by Butler explores Bradford's critique of pervasive cultural racism and homophobia in society as a whole.