Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume describes a cognitive model of student programmers, and an implementation of that model that allows student programmers to be simulated. The focus of the model is on the problem solving that students perform to generate both correct and buggy programs as well as on the individual differences that cause different students to generate different programs for the same programming task. By developing a taxonomy of student programmer knowledge; a model of student program generation; and a preliminary model of individual differences, this research contributes to a better understanding of four areas of the study of student programmers. The most important claim is that a cognitive model of student program generation fits within a properly fleshed out generate test-and-debug (GTD) problem solving architecture in which impasse/repair knowledge plays a key role. This research is important theoretically because it explores the use of a GTD impasse/repair problem solving architecture in a new domain, and important practically because of its educational implications for programming instructions.