Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What does the urban (post)colonial condition sound like? To what extent and how is France's colonial history audible today on the streets, specifically in the Parisian quartiers populaires? Musical and sonic production has long been entangled with social movements in France and her overseas territories, and genres such as hip hop and raï have been closely associated with the urban spaces of Paris's racialized neighborhoods and with political resistance. This Element refines and extends these analyses up to contemporary antiracist and environmental struggles. Its novelty lies in telling these narratives from the perspective of the urban field recordist, reinventing the bourgeois figure of the flâneur as a feminist-decolonial activist and configuring listening as an expressly spatial practice of mapping the city. The discrete binaural microphones tucked in her ears capture everything from Franco-Maghrebi musical dissent through the sounds of police brutality and carceral capitalism to transcolonial reverberations with struggles elsewhere.