Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Modern software tools like Maple have the potential to alter radically the way mathematics is taught, learned, and done. Bringing such tools into the classroom during lectures, assignments, and examinations means that new ways oflooking at mathematics can becomepermanent fixtures ofthe curriculum. It is universal access that will make a software-based approach to mathematics become the norm. In 1988, with NSF funding under an III grant, I had the opportunity to bring Maple into the calculus classroom at Rose-Hulman Institute of Technology. Since then a new curriculum based on the availability ofcomputer algebra systems has evolved at RHIT and in my own courses. This volume contains a record of some of the insights gained into pedagogy using Maple in calculus. The activities and ideas captured in these Maple worksheets reflect concepts in calculus imple- mented in Maple. There is an overt message to the reader that carries with it a side effect. However, it is possible that for one reader the side effect is the message and the message is the side effect! I had intended to put before my audience examples extracted from my Maple based curriculum to entice a wider acceptance ofthe benefits of making a computer algebra system become the basis of a revised calculus syllabus. By examples I had hoped to demonstrate the "rightness" of using software tools for teaching and learning calculus.