Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
La formación inicial de maestros bibliotecarios es uno de los diversos retos a los que hay que dar respuesta en los planes de estudios de los Grados de Maestro. En este manual queremos abordar esta cuestión desde una triple óptica: la lectura y selección de textos, en especial los de literatura infantil y juvenil, que forman parte de los fondos de la biblioteca escolar; el diseño e implementación de planes de lectura en y desde la biblioteca escolar; y, finalmente, la dinamización de la biblioteca escolar. El desarrollo de conceptos relacionados con estos tres ejes temáticos, que están estrechamente conectados entre sí, da paso a la presentación de ejemplos prácticos de planes de lectura y de dinámicas externas e internas que pueden desarrollarse en la biblioteca escolar. Todo ello con la finalidad de que el lector entienda hasta qué punto la biblioteca escolar no es un espacio más del centro escolar, sino que esta debe jugar un papel primordial en la formación de la competencia informacional de los escolares. La presentación de un glosario que incluye términos relacionados con la biblioteca escolar ayudará al lector a manejar con soltura nociones que creemos necesarias para que este espacio educativo sea considerado, como otros de los centros escolares, un lugar activo y funcional en el día a día de un centro escolar.