Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Las materias primas con las que trabajan los museólogos son, sobre tod o, los objetos, desde piedras hasta lienzos pintados, pasando por porc elanas y corpiños: todo ello es materia de estudio, catalogación, pres ervación y exposición.Los educadores trabajan con personas, y su mater ia prima suelen ser niños y jóvenes especialmente provenientes de la e nseñanza reglada. Todos ellos coinciden a veces en un espacio común: e l museo. Es en el museo donde buscan objetos con el fin de ilustrar su s lecciones o bien preparar las preguntas para la lección próxima. A m enudo, sin embargo, unos y otros olvidan que los objetos depositados e n los museos pueden ser, también, instrumentos didácticos; en efecto, dependiendo de cómo los tratemos, estos objetos pueden transformarse e n centros de interés capaces de organizar en torno a sí multitud de co ntenidos. La mayoría de estos objetos pueden relacionarse con concepto s, temas y debates con los que la escuela pretende educar.El objetivo de este manual es precisamente enseñar a tratar los objetos de museo c omo herramientas didácticas. Para ello se recurre a una didáctica que hace del objeto el centro de interés y que lo transforma en el aliado del docente.