Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Most works of art, whether illustrative, musical or literary, are created subject to a set of constraints. In many (but not all) cases, these constraints have a mathematical nature, for example, the geometric transformations governing the canons of J. S. Bach, the various projection systems used in classical painting, the catalog of symmetries found in Islamic art, or the rules concerning poetic structure. This fascinating book describes geometric frameworks underlying this constraint-based creation. The author provides both a development in geometry and a description of how these frameworks fit the creative process within several art practices. He furthermore discusses the perceptual effects derived from the presence of particular geometric characteristics. The book began life as a liberal arts course and it is certainly suitable as a textbook. However, anyone interested in the power and ubiquity of mathematics will enjoy this revealing insight into the relationship between mathematics and the arts.