Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Quel est ce mystérieux personnage qui, en plein délire baroque, entreprit de résorber l'univers entier dans un seul texte ? Pourquoi le Faust de Goethe est-il, révérence parler, si mal foutu, et quel est le point de vue de Méphisto sur la question ? En quoi la formule de Nietzsche Dieu est mort, si souvent citée hors de son contexte (le discours de l'Enragé dans Le Gai Savoir), est-elle d'abord un fait littéraire ? Sur ces thèmes et sur nombre d'autres, insolites ou classiques, revisités par une curiosité mariant érudition et passion, ironie et sérieux, Marc Petit – romancier, auteur d'Ouroboros et du Troisième Faust, spécialiste de littérature allemande et traducteur de poésie (Trakl, Rilke, Arendt, Greiffenberg...) apporte des lumières inattendues, s'appuyant sur une analyse précise des textes. Chemin faisant, parce qu'on ne peut séparer sujet et objet, Manies et germanies, l'auteur nous livre de précieuses réflexions d'atelier sur son propre travail, le passé et l'avenir de la fiction, son rapport à l'Histoire et à l'utopie, dans l'urgence de l'inactuel.