Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Kunst & Cultuur
  4. Beleid & Conservatie
  5. Managing Your Internet and Intranet Services

Managing Your Internet and Intranet Services

The Information Professional's Guide to Strategy

Peter Griffiths
Paperback | Engels
€ 100,95
+ 201 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Developing an effective website is important for any organization. While the web designer must create a visually appealing navigable site, the information manager must determine what information is relevant and useful to the end-user. The fully revised and updated edition of this successful book is a guide to developing a website strategy, defining objectives for your website, and gaining an understanding of how to publish information on the web.

Since the publication of the first edition the skills required to achieve these aims have become more complex. There is a wider range of authoring software, and users expect more sophisticated sites. Information professionals are finding it necessary to acquire a greater depth of technical skills or a greater understanding of what they wish web designers to do. The contribution of information professionals is now actively sought by web designers, particularly in information-related skills such as metadata and content management, usability, and an understanding of search engines. As well as emphasizing the importance of these major developments, the new edition also covers the many new published standards available. It also examines such key areas as information architecture, content management, portals, weblogs, outsourcing and reputation management. A jargon-busting glossary is provided, together with a helpful list of further reading and other reference sources.


Readership

: This book is a useful guide for all librarians and information managers involved in establishing and managing an operational website. It is essential reading for senior managers wishing to increase their awareness of how best to structure and organize their web service, and who want to understand more about the essential role that library and information professionals should play.

Introduction: the everyday internet
1. The internet revolution
2. LIS professionals and the web
3. Getting on the web
4. The business case for creating a website
5. The webmaster and the web team
6. Populating and organizing your website
7. Managing technical service provision
8. Managing registration, publication, design and accessibility
9. Managing website content
10. Your intranet
11. Developing your website
12. Golden rules of web page content
13. Resource list

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
256
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781856044837
Verschijningsdatum:
15/01/2004
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 233 mm
Gewicht:
400 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 201 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.