Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Executive Summary This briefing lays out a process for preparing a new chair to assume the leadership of an academic department. I review processes and considerations for the transition between department chairs, including using the transition period for acculturating new chairs to the job, providing them with useful documentation and information, giving them access to department rules and processes, having them shadow the incumbent chair, and introducing them to key personnel. I then address how preparation of the new chair, psychologically and otherwise, may be conducted during the transition period. The briefing then examines how the new chair may be alerted to and prepared for the different communication skills needed in transitioning from faculty member to department chair, including those involved in persuasion, negotiation, and running meetings. I also describe the documentation of the department's activities that incumbent chairs should prepare for their successors. A table giving a sample chronology of tasks throughout the academic year with links to supporting documents is included. Finally, I consider the sensitivities associated with having the previous chair "return to the ranks."