Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Managing Sustainable Tourism

A Legacy for the Future

Kaye Sung Chon, David L Edgell Sr
Paperback | Engels
€ 93,45
+ 186 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Intelligently designed tourism strategies for the twenty-first century!

Successful tourism development and marketing are dependent on maintaining a delicate balance between economic growth and the protection of environments. Managing Sustainable Tourism: A Legacy for the Future tackles the tough issues of tourism such as negative environmental impact and cultural degradation, and provides answers that don't sacrifice positive economic growth. This essential book offers practical plans for fostering harmonious relationships among local communities, the private sector, not-for-profit organizations, academic institutions, and governments at all levels as well as develops management practices and philosophies that protect natural, built, and cultural environments while reinforcing positive and orderly economic growth.

Managing Sustainable Tourism discusses in-depth the sensible guidelines for protecting environment, heritage sites, and local culture while developing realistic tourism goals for compatible economic growth. Useful strategies for sustainable tourism are detailed for each tourism type, along with useful tried-and-true marketing techniques aimed at cooperation and respect for all types of environments. Case studies, research, and supplemental reading lists clearly illustrate ideas and the author's qualified suggestions.

Managing Sustainable Tourism explores:
  • the future of the tourism industry
  • understanding sustainable tourism
  • the economics of community growth through tourism
  • marketing the sustainable tourism product
  • nature tourism
  • heritage tourism
  • cultural tourism
  • rural tourism
  • practical guidelines for sustainable tourism
  • a workable global sustainable tourism initiative

Managing Sustainable Tourism is an ideal resource for educators, students, developers, entrepreneurs, investors, tourism strategists, planners, policymakers, and anyone interested in sustainable tourism for the new millennium.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
164
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780789027719
Verschijningsdatum:
27/02/2006
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
151 mm x 214 mm
Gewicht:
267 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 186 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.