Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Managing Organizational Responsiveness

Toward a Theory of Responsive Practice

Claus Jacobs
Paperback | Engels | DUV Wirtschaftswissenschaft
€ 52,95
+ 105 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

From the very beginning in the field of organization development and action research there has been a central role afforded to the role conversation plays in enabling change to take place in social systems. Kurt Lewin himself actively pursued and developed settings in which conversation was the foundation for attitudinal and behavioral change. After his death, his colleagues and subsequently the scholars and practitioners who took his seminal research and insights into the world of organizations continued to explore ways in which conversation in groups could facilitate individual, group and organizational change. From T-group to team development, from the confrontation meeting to large group interventions, from intergroup conflict management to dialogue conferences, the heritage of Kurt Lewin has stamped itself on the applied behavioural science approach to change management that we know as organization development. In more recent years the work of Bohm, Isaacs, Schein and others has contributed significantly to the development of how conversation can be structured. The flourishing of large group interventions - open space technology, search conferences, future search, whole scale change - have created structures whereby whole systems can engage in simultaneous conversation about the future of their organizations and communities. Another distinctive characteristic of organization development is the role played by the external consultant. In organization development, consultants work in a facilitative, process consultation mode whereby they work at enabling members of the client system to perceive their own issues, understand them and develop and take their own actions in their regard.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
154
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783824407279
Verschijningsdatum:
30/10/2003
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
213 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 105 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.