Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Mallarmé is widely regarded as one of the most original and distinctively modern writers of the late nineteenth century. At the same time, his fame is accompanied by a certain notoriety, and his works are often thought of as unnecessarily complicated. In this study Malcolm Bowie shows that difficulty is of the essence in a number of Mallarmé's major works, notably 'Prose pour des Esseintes' and Un Coup de dés jamais n'abolira le hasard. He argues that the poems are difficult because they are concerned with complex metaphysical questions and with speculative states of mind. Their closely interwoven multiple meanings, their intricate word-play and sound-patterning invite us to read inventively on many levels at once. Professor Bowie discusses difficulty as a general critical problem, analyses several major poems in detail, and calls attention to a number of techniques for the analysis of verse. He directs the reader away from the question 'What does this poem mean?' and towards the question 'How can this poem be read fully and with enjoyment?'. The book contains the complete text of the main poems discussed.