Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Good and smart decisions should be distinguished from wise decision-making -- especially in the age of artificial intelligence (AI) where algorithms are increasingly used to automate business processes or to augment the accuracy and speed of decisions. This book argues why specific forms of intelligence as well as consciousness and enhanced conscience are crucial to make wise decisions -- with consciousness to be clearly distinguished from intelligence. It also addresses why machine learning and smart computers (AI) are plausibly able to make 'smart' (and thus to a certain extent 'intelligent') decisions but definitely unable to help us to become wiser. In essence, optimizing a desired output in a business context will require a balanced approach with cognitive awareness and ethical reflection -- synthesizing intuitive and algorithmic thinking -- encompassing short-term profit and longer-term envisioning, and aiming to optimize created and captured value for shareholders while taking the concerns of those who have a real stake in the organization seriously. If business is about creating and sharing value in a future that is both 'digital' and 'relational', then innovative technologies like AI will play an increasingly important role. Consequently, mindful executives and their responsible boards therefore need to acknowledge the limitations of AI in business -- especially when the uncertain future is estimated to be rather volatile or ambiguous than stable.