Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What does it mean to say that it is "We the People" who "ordain and establish" a constitution? Who are those sovereign people, and how can they do so? Interweaving history and theory, constitutional scholar Chaihark Hahm and political theorist Sung Ho Kim attempt to answer these perennial questions by revisiting the constitutional politics of postwar Japan and Korea. Together, these experiences demonstrate the infeasibility of the conventional assumption that there is a clearly-bounded sovereign "people" prior to constitution-making which may stand apart from both outside influence and troubled historical legacies. The authors argue that "We the People" only emerges through a deeply transformative politics of constitutional founding and, as such, a democratic constitution and its putative author are mutually constitutive. Highly original and genuinely multidisciplinary, this book will be of interest to scholars of comparative constitutionalism as well as observers of ongoing constitutional debates in Japan and Korea.