Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Musical sounds are some of the most mobile human elements, crossing national, cultural, and regional boundaries at an ever-increasing pace in the twentieth and twenty-first centuries. Whole musical products travel easily, though not necessarily intact, via musicians, CDs (and earlier, cassettes), satellite broadcasting, digital downloads, and streaming. The introductory chapter by the volume editors develops two framing metaphors: "traveling musics" and "making waves." The wave-making metaphor illuminates the ways that traveling musics traverse flows of globalization and migration, initiating change, and generating energy of their own. Each of the nine contributors further examines music--its songs, makers, instruments, aurality, aesthetics, and images--as it crosses oceans, continents, and islands. In the process of landing in new homes, music interacts with older established cultural environments, sometimes in unexpected ways and with surprising results. They see these traveling musics in Hawai'i, Asia, and the Pacific as "making waves"--that is, not only riding flows of globalism, but instigating ripples of change. What is the nature of those ripples? What constitutes some of the infrastructure for the wave itself? What are some of the effects of music landing on, transported to, or appropriated from distant shores? How does the Hawai'i-Asia-Pacific context itself shape and get shaped by these musical waves? The two poetic and evocative metaphors allow the individual contributors great leeway in charting their own course while simultaneously referring back to the influence of their mentor and colleague Ricardo D. Trimillos, whom they identify as "the wave maker." The volume attempts to position music as at once ritual and entertainment, esoteric and exoteric, tradition and creativity, within the cultural geographies of Hawai'i, Asia, and the Pacific. In doing so, they situate music at the very core of global human endeavors.