Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Making Sense of Media and Politics

Five Principles in Political Communication

Gadi Wolfsfeld
Hardcover | Engels
€ 182,45
+ 364 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In Making Sense of Media and Politics, Gadi Wolfsfeld introduces readers to the most important concepts for examining the interrelationship of media and politics. Five major principles are used to summarize the major arguments:

  • Political power can usually be translated into power over all forms of media.
  • When the powerful lose control over the political environment, they also lose control over all forms of media.
  • Every political story that appears in every form of media is biased.
  • All forms of media are primarily dedicated to telling good stories, which can have a major impact on political processes.
  • Many of the most important effects of the various forms of media on citizens tend to be unintentional and unnoticed.

By identifying these five key principles of political communication, Wolfsfeld examines those who package and send political messages, those who transform political messages into stories, and the effects this can have on citizens, and how the more active members of the public ("users") can initiate their own stories. The result is a brief, engaging guide to help make sense of the wider world of media and politics and an essential companion to more in-depths studies of the field.

New to the Second Edition

  • Up-to-date coverage of major political events in the last decade, including the landmark US elections of 2016 and 2020.
  • Devotes more attention to the "hybrid media system" that has developed over the last decade, providing a greater balance between traditional "news" and social media in particular.
  • Includes more cross-national research, especially in non-Western and non-democratic countries.
  • Refines the five principles of political communication to better reflect contemporary media trends.
  • Covers key emerging topics including misinformation and threats to democratic institutions, new forms of political engagement, and the economic base of the various forms of media.
  • Specificaties

    Betrokkenen

    Auteur(s):
    Uitgeverij:

    Inhoud

    Aantal bladzijden:
    138
    Taal:
    Engels

    Eigenschappen

    Productcode (EAN):
    9781032009933
    Verschijningsdatum:
    18/03/2022
    Uitvoering:
    Hardcover
    Formaat:
    Genaaid
    Afmetingen:
    152 mm x 229 mm
    Gewicht:
    394 g
    Standaard Boekhandel

    Alleen bij Standaard Boekhandel

    + 364 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
    SOLDEN

    30% korting

    op een mooie selectie boeken en papierwaren
    SOLDEN
    Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
    E-BOOK ACTIE

    Tot meer dan 50% korting

    op een selectie e-books
    E-BOOK ACTIE
    E-book kortingen
    Standaard Boekhandel

    Beoordelingen

    We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.