Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This collection of especially invited papers aims to explore the nature of the semantics/pragmatics interface by examining the extent to which the analysis of certain expressions or constructions can be pragmaticised. As the title of the collection implicates, it is anticipated that the theoretical and descriptive burden will move from semantics to pragmatics. However not all parts of a linguistic system will yield to a pragmatic treatment. The possibility remains that certain expressions or constructions are more economically and elegantly treated in semantic terms. Thus, this collection also contains papers that address the topic of 'making pragmatics semantic'. This collection contributes to the current interest in examining the division of labour between semantics and pragmatics in the analysis of meaning. All of the papers are at the forefront of knowledge in these matters and each contains original empirical analyses and/or novel theoretical perspectives. This book is relevant to courses in university departments of linguistics, modern languages, philosophy and psychology and to a wide range of university teaching and research.