Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Making Machu Picchu

The Politics of Tourism in Twentieth-Century Peru

Mark Rice
Paperback | Engels
€ 49,95
+ 99 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Speaking at a 1913 National Geographic Society gala, Hiram Bingham III, the American explorer celebrated for finding the "lost city" of the Andes two years earlier, suggested that Machu Picchu "is an awful name, but it is well worth remembering." Millions of travelers have since followed Bingham's advice. When Bingham first encountered Machu Picchu, the site was an obscure ruin. Now designated a UNESCO World Heritage Site, Machu Picchu is the focus of Peru's tourism economy. Mark Rice's history of Machu Picchu in the twentieth century--from its "discovery" to today's travel boom--reveals how Machu Picchu was transformed into both a global travel destination and a powerful symbol of the Peruvian nation.

Rice shows how the growth of tourism at Machu Picchu swayed Peruvian leaders to celebrate Andean culture as compatible with their vision of a modernizing nation. Encompassing debates about nationalism, Indigenous peoples' experiences, and cultural policy--as well as development and globalization--the book explores the contradictions and ironies of Machu Picchu's transformation. On a broader level, it calls attention to the importance of tourism in the creation of national identity in Peru and Latin America as a whole.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
252
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781469643533
Verschijningsdatum:
8/10/2018
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
198 mm x 241 mm
Gewicht:
371 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 99 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.