Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Making Feminist Media

Third-Wave Magazines on the Cusp of the Digital Age

Elizabeth Groeneveld
Paperback | Engels | Film and Media Studies
€ 51,45
+ 102 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Making Feminist Media provides new ways of thinking about the vibrant media and craft cultures generated by Riot Grrrl and feminism's third wave. It focuses on a cluster of feminist publications--including BUST, Bitch, HUES, Venus Zine, and Rockrgrl--that began as zines in the 1990s. By tracking their successes and failures, this book provides insight into the politics of feminism's recent past.

Making Feminist Media brings together interviews with magazine editors, research from zine archives, and analysis of the advertising, articles, editorials, and letters to the editor found in third-wave feminist magazines. It situates these publications within the long history of feminist publishing in the United States and Canada and argues that third-wave feminist magazines share important continuities and breaks with their historical forerunners. These publishing lineages challenge the still-dominant--and hotly contested-- wave metaphor categorization of feminist culture.

The stories, struggles, and strategies of these magazines not only represent contemporary feminism, they create and shape feminist cultures. The publications provide a feminist counter-public sphere in which the competing interests of editors, writers, readers, and advertisers can interact. Making Feminist Media argues that reading feminist magazines is far more than the consumption of information or entertainment: it is a profoundly intimate and political activity that shapes how readers understand themselves and each other as feminist thinkers.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
250
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781771121200
Verschijningsdatum:
30/08/2016
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 229 mm
Gewicht:
272 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 102 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.