Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Making Better Coffee

How Maya Farmers and Third Wave Tastemakers Create Value

Edward F Fischer
Paperback | Engels
€ 51,95
+ 103 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

An anthropologist uncovers how "great coffee" depends not just on taste, but also on a complex system of values worked out among farmers, roasters, and consumers.

What justifies the steep prices commanded by small-batch, high-end Third Wave coffees? Making Better Coffee explores this question, looking at highland coffee farmers in Guatemala and their relationship to the trends that dictate what makes "great coffee." Traders stress material conditions of terroir and botany, but just as important are the social, moral, and political values that farmers, roasters, and consumers attach to the beans.

In the late nineteenth century, Maya farmers were forced to work on the large plantations that colonized their ancestral lands. The international coffee market shifted in the 1990s, creating demand for high-altitude varietals--plants suited to the mountains where the Maya had been displaced. Edward F. Fischer connects the quest for quality among U.S. tastemakers to the lives and desires of Maya producers, showing how profits are made by artfully combining coffee's material and symbolic attributes. The result is a complex story of terroir and taste, quality and craft, justice and necessity, worth and value.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
306
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780520386969
Verschijningsdatum:
6/09/2022
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 226 mm
Gewicht:
381 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 103 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.