Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Making a Market, Jean Ensminger analyzes the process by which the market was introduced into the economy of a group of Kenyan pastoralists. Professor Ensminger employs new institutional economic analysis to assess the impact of new market institutions on production and distribution, with particular emphasis on the effect of institutions on decreasing transaction costs over time. This study traces the effects of increasing commercialization on the economic well-being of individual households, rich and poor alike, over considerable time and analyzes the process by which institutions themselves are transformed as a market economy develops. This case study points out the importance of understanding the roles of ideology and bargaining power--in addition to pure economic forces, such as changing relative prices--in shaping market institutions.