Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book sets out to illustrate locomotive-hauled passenger stock in the twenty-first century. Whilst the vast majority of regular timetabled services are now in the hands of multiple units, there is a surprising variety of hauled workings still to be seen; in fact loco haulage has seen a small renaissance in recent years with the Chiltern Railways services between London and Birmingham and the Arriva Trains Wales services, amongst others. Longer established services include the Sleeper trains between London and both the South-West and Scotland. In addition to regular timetabled services, several operators run extra trains to cater for special events, and stock for these is provided by spot hire companies such as DRS and West Coast Railways. Such services can take locomotives to destinations normally only served by multiple units and provide interest for the observer! There is also a wide variety of charter and special workings employing steam, diesel and electric traction. Some of these have the additional interest of being hauled by preserved diesels of types no longer to be seen in normal use such as Classes 40, 52 and 55. Quite often these special trains also cover lines normally only used for freight. Lastly, there are empty coaching stock movements, both as positioning moves for forthcoming services and to transfer stock to depots/works for maintenance. Some of these can also produce unusual traction provided by one of the spot hire companies.