Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In 220 pagina's, verlucht met 130 illustraties met veel couleur locale, waaronder landkaarten neemt de schrijver u mee op een avontuurlijke reis door de geschiedenis van Noord-Afrikaanse spoorwegen aan de zuidgrens van Europa. Die is zeer verschillend, vaak regelrecht spannend. Sommige zaken zijn herkenbaar, andere eerder onbekend exotisch. De historie van het railvervoer in de Maghreb is veel langer dan menigeen aanneemt. In Marokko reed de eerste trein in 1860, in Algerije al in 1858, in Tunesië in 1874 en in Libië in 1912.
Er is een index met complete lijst van stationsnamen en tractiemiddelen plus een nuttige bibliografie van belangrijke spoorwegliteratuur.
Met speciale hoofdstukken over de Trans-Sahara, de handzame 'draagbare' Decauville spoorwegen en hun niet te onderschatten rol bij de kolonisatie, de oorlogsondersteuning met behulp van materieel waaronder Consolidations in de Tweede Wereldoorlog en het bijzondere belang van de fosfaatspoorwegen in de Maghreb tot de dag van vandaag.