Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The success of Madame Tussaud's, from its beginnings in Paris before the French Revolution to its prolonged fame as a popular tourist attraction in London, bears out the fascination of waxworks. Yet Madame Tussaud was by no means the inventor of wax figures or their only exhibitor. Wax heads and models had been used since Roman times and were used for saints' statues by the Catholic Church and for anatomical teaching. There were also many rival shows, often travelling from town to town, as Tussaud's did for its first thirty years in England. Pamela Pilbeam sees Madame Tussaud herself and her exhibition as part of the wider history of wax modelling and of popular entertainment. Tussaud's catered for the public's fascination with monarchy, whether Henry VIII and his wives or Queen Victoria, as well as for their love of history, acting as an accessible and enjoyable museum (but also providing the perennial fascination of the Chamber of Horrors.)