Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Today we associate Renaissance arts with painting, sculpture, and architecture. Yet gem-studded goldwork and richly embellished armor; splendid tapestries, embroideries, and textiles; ephemeral multimedia spectacles; and other opulent creations were consistently more celebrated by contemporaries. Thus, Isabella d'Este, Marchesa of Mantua, bequeathed to her children vases of semiprecious stones mounted in gold, engraved gems, ivories, antique bronzes, and marbles. Her favorite ladies-in-waiting, by contrast, received mere paintings! This distribution underscores Renaissance aesthetic preferences and cultural values: finely-wrought luxury artifacts were extolled for their exquisite craftsmanship and the symbolic capital of their components, while paintings and sculptures in modest materials were considered of lesser consequence. Luxury Arts of the Renaissance endeavors to return to the mainstream materials long overlooked due to historical and ideological biases. The author traces luxury arts from their status as markers of ascendancy and discernment in the Renaissance to their subsequent marginalization as extravagant trinkets unworthy of the status of art. By re-examining the objects themselves and their uses in their day, Belozerskaya demonstrates how sumptuous creations constructed both the world and taste of Renaissance elites. Without these art forms the study of Renaissance arts is impoverished and history misrepresented.