Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Lusophone-African Multinational Enterprises Internationalization Mode

Lusophone-African Multinational Enterprises Internationalization Mode

A Case Analysis of Angolan and Mozambican Enterprises

Marcus Goncalves
Paperback | Engels
€ 58,45
+ 116 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Several internationalization theories have made great contributions in explaining MNE's internationalization process. It has been suggested that the determinants of entry mode choice of MNEs from emerging and frontier markets differ from those of comparable enterprises from advanced economies. Studies suggest there is a need to expand the framework for entry mode strategies to accommodate the expansion issues MNEs from emerging and frontier countries face in the global marketplace. Nevertheless, not much information and acceptable conclusions have been made on how these MNEs internationalize. This study investigates the internationalization strategies of Lusophone Africa MNEs from Angola and Mozambique. The results suggest most MNEs opt for equity-based investment strategies, mainly joint venture and M&A, as their preferred mode of entry when internationalizing. Others rely on e-commerce, exports and greenfield. A few of these MNEs could be classified as born global/INV. This research also presents a conceptual framework for analyzing entry mode choices for MNEs from Lusophone African frontier markets and proposes alternatives to understand the determinants of such strategies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
432
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783330062047
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
150 mm x 220 mm
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 116 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.