Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A la difference des pensees antiques qui, invitant a se connaitre soi-meme, detachent l'ame du corps, la pensee chretienne elabore une conception du corps etroitement solidaire de l'ame: celle-ci n'est tout a fait elle-meme qu'unie au corps qu'elle anime. Or la medecine sait a quel point la vie interieure du corps nous echappe. Si la Renaissance est ardemment attentive a l'anatomie, de grandes pensees expriment de fortes reserves sur la validite de ce savoir qui pourrait bien n'etre qu'un trompe-l'oeil. Plus generalement comment definir le rapport de l'ame et du corps ? Les metaphores qui tentent de le decrire sont aussi nombreuses qu'imparfaites, comme est vif l'interet pour ces individus qui vivent ce rapport dans l'incertitude, l'instabilite ou l'inquietude: le lycanthrope, qui, comme on dit alors, se met en loup , l'ensorcele, le fou. A defaut de pouvoir scruter l'intimite des corps, d'etre en etat d'en franchir la cloture, il faut mettre en place des procedures indirectes d'observation, edifier un complexe savoir conjectural qui sache reperer et croiser les signes. Nous n'avons pas completement renonce a ces representations.