Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Series I Europa was introduced as an export-only model. It used the 1470cc Renault engine slightly tweaked. The chassis was bonded to the body making work expensive and the ventilation needed improving. The Series 2 had a detachable chassis, electric door windows and a better dash. Sales in the UK began in July 1969. In the USA the car was fitted with a 1565cc emission-controlled Renault engine. In 1971 Colin Chapman launched the Twin-Cam Europa using the 1558cc Lotus ford engine with changed styling. Last of all was the Europa Special, available from august 1972 featuring the Big Valve Lotus Ford engine with Renaults five-speed gearbox. Production ceased in March 1975. This is a book of contemporary road tests, technical and specification data, new model intros, drivers impressions, long-term reports, racing.