Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cet "observateur fécond et minutieux", comme l'a remarqué Alfred Sauvy, retrace dans « L'optimum d'injustice sociale » - les trois étapes d'évolution du système de protection sociale, qui s'est généralisé en Europe, avec un profond malentendu sur sa finalité. Espoir d'égalité et de justice sociale à ses origines, la Sécurité sociale devient un instrument politique pour la recherche d'un optimum d'injustice sociale. Mais, en attendant l'après État providence, une communauté nationale peut-elle s'abstenir longtemps de fixer son choix entre une obligation : la solidarité, qui appelle "le droit à la santé" pour tous, et une convention : l'assurance, fondée plutôt sur "le droit aux soins" ? Quand le déséquilibre financier - et le libéralisme ambiant - font planer la menace de la privatisation sur la protection sociale, les échos peu rassurants d'Outre-Atlantique suffiront-ils pour mobiliser démocrates, progressistes et humanistes autour d'une valeur sûre : la solidarité ?