Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Au début des années 90, Philippe Martin, jeune producteur de cinéma, découvre l’opéra en fréquentant assidûment le Théâtre du Châtelet. La réussite des spectacles auxquels il assiste doit beaucoup à son directeur, Stéphane Lissner, animé par une ambition et un sens de la modernité plutôt rares dans le milieu de l’art lyrique. Trois décennies plus tard, Philippe Martin retrace avec Stéphane Lissner une carrière exceptionnelle, puisque après le Châtelet ce dernier dirigera notamment le Festival d’Aix-en-Provence, la Scala de Milan, l’Opéra de Paris, le Teatro San Carlo de Naples, mais aussi les Bouffes du Nord. Ce livre qui brosse le portrait de Stéphane Lissner témoigne également de l’incroyable vitalité du spectacle vivant de ces cinquante dernières années : Daniel Barenboïm, Pierre Boulez, Peter Brook, Luc Bondy, Patrice Chéreau, Pina Bausch, Klaus Michael Grüber, Anne Teresa De Keersmaeker, Claude Régy et beaucoup d’autres artistes sont évoqués dans ces pages, ainsi que des personnalités moins connues sans lesquelles l’histoire contemporaine de l’opéra ne serait pas tout à fait la même.