Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
During his lifetime, Robert Gardner (1925-2014) was often pigeonholed as an ethnographic filmmaker, then criticized for failing to conform to the genre's conventions--conventions he radically challenged. With the release of his groundbreaking film Dead Birds in 1963, Gardner established himself as one of the world's most extraordinary independent filmmakers, working in a unique border area between ethnography, the essay film, and poetic/experimental cinema. Richly illustrated, Looking with Robert Gardner assesses the range and magnitude of Gardner's achievements not only as a filmmaker but also as a still photographer, writer, educator, and champion of independent cinema. The contributors give critical attention to Gardner's most ambitious films, such as Dead Birds (1963, New Guinea), Rivers of Sand (1975, Ethiopia), and Forest of Bliss (1986, India), as well as lesser-known films that equally exemplify his mode of seeking anthropological understanding through artistic means. They also attend to his films about artists, including his self-depiction in Still Journey OnM (2011); to his roots in experimental film and his employment of experimental procedures; and to his support of independent filmmakers through the Harvard Film Study Center and the television series Screening Room, which provided an opportunity for numerous important film and video artists to present and discuss their work.