Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Looking Through Images

A Phenomenology of Visual Media

Emmanuel Alloa
€ 59,45
+ 118 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Images have always stirred ambivalent reactions. Yet whether eliciting fascinated gazes or iconoclastic repulsion from their beholders, they have hardly ever been seen as true sources of knowledge. They were long viewed as mere appearances, placeholders for the things themselves or deceptive illusions. Today, the traditional critique of the spectacle has given way to an unconditional embrace of the visual. However, we still lack a persuasive theoretical account of how images work.

Emmanuel Alloa retraces the history of Western attitudes toward the visual to propose a major rethinking of images as irreplaceable agents of our everyday engagement with the world. He examines how ideas of images and their powers have been constructed in Western humanities, art theory, and philosophy, developing a novel genealogy of both visual studies and the concept of the medium. Alloa reconstructs the earliest Western media theory--Aristotle's concept of the diaphanous milieu of vision--and the significance of its subsequent erasure in the history of science. Ultimately, he argues for a historically informed phenomenology of images and visual media that explains why images are not simply referential depictions, windows onto the world. Instead, images constantly reactivate the power of appearing. As media of visualization, they allow things to appear that could not be visible except in and through these very material devices.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
408
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780231187930
Verschijningsdatum:
21/09/2021
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 234 mm
Gewicht:
521 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 118 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.