Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Look Who's Talking examines the methods by which the ancient reader identified the speaker and addressee of epigram, and how these methods were manipulated by hellenistic epigrammatists. Conventions in place from epigram's inscribed heritage were used, at first, to maintain the conceit of inscription, but later formed the basis for mixing of epigrammatic subgenres or even, in the case of Asclepiades, the creation of erotic epigram. Among the most significant hellenistic innovations are the development of a passerby motif and the evolution of epigram's tendency to address its inherent writtenness. The book also traces the development of the ancient habit of equating an artistic image with the thing or being it represented; Nossis, later joined by Theocritus and Callimachus, developed a stance from which they could critique this subtle equation. This book thinks of hellenistic epigram the way its authors did - from the background of inscription - and consequently discovers many of the places where hellenistic epigrammatists hoped to make their mark.