Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ce livre a pour ambition de mettre au jour la pensee a l'oeuvre dans la peinture moderne en replacant au coeur de la recherche la notion d'hallucination, notion centrale s'il en est pour le XIXe siecle qui associe la creation artistique aux etudes psychophysiologiques . Au plus pres des oeuvres et des enonces constituant aussi bien la peinture moderne que l'idee moderne de l'art, entre Delacroix et Cezanne, avec Manet, Seurat et Gauguin, on suivra les mutations auxquelles donne lieu le rapport entre l'oeil et le Cerveau avec la denaturalisation et la cerebralisation de l'oeil engage dans l'hallucination vraie du monde en son devenir-moderne. Porteur d'un nouveau regime de visibilite qui desoriente le systeme general des evidences sensibles et de leurs inscriptions discursives, l'oeil-Cerveau projette dans la puissance hallucinatoire de la peinture les conditions de realite d'une modernite irreductible aux notions philosophiquement communes de sujet et d'objet. En ce mouvement de transformation du regime esthetique de l'art vers une esthetique de l'heterogeneite, les questions liees a la couleur - depuis la Theorie des couleurs goetheenne, a l'expose de laquelle est consacre le premier chapitre - ont constitue un horizon permanent d'interrogation.