Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
En 1793, la Marine de guerre vit des jours difficiles. Robespierre — au sommet de sa puissance — délègue, en Bretagne, Jeanbon Saint-André, pour y mettre bon ordre et relancer les constructions navales. La machine de guerre se remet alors à fonctionner, et de nouveaux vaisseaux prennent la mer. Parmi eux, le “Droits de l’homme” : un magnifique 74 canons, lancé à Lorient en mai 1794. Sa carrière sera courte, tragique, et chargée d’événements. Après plusieurs croisières et combats, il se trouve intégré à la formidable escadre destinée par le Général Hoche à envahir l’Irlande. En ce 15 décembre 1796 (25 Frimaire An V), à bord de quarante-cinq gros navires ancrés en rade de Brest, 30 000 hommes attendent le signal de départ. Parmi eux, Wolfe Tone : le chef des “Irlandais-Unis” et bon nombre de ses partisans. Par chance, les Anglais sont absents de la Manche, et les premiers bateaux arrivent dans la baie de Bantry quelques jours plus tard, mais ensuite ? Un récit authentique, plein de rebondissements et particulièrement documenté, où nous suivons de bout en bout l’histoire d’un grand vaisseau du XVIIIe siècle, étroitement mêlé aux événements politiques et militaires de cette période chaude de la Révolution.