Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The successor to the Stockton & Darlington, the North Eastern Railway was an important pre-grouping company covering a relatively compact territory which included Yorkshire, County Durham and Northumberland, with outposts stretching into Cumbria and even Scotland. Five men held the post of the Locomotive Superintendent including the Wordsall brothers. An innovative company, the NER introduced Bo-Bo type electric locomotives in 1905, and the peak of its locomotive development came with the big S2 Pacific express engine built by Sir Vincent Raven at Darlington in 1922. Many of their steam locomotives were handed over to the LNER in the 1923 grouping of Britain's independent companies. Today there are eleven preserved examples of NER locos including several built by the LNER to their designs. This fascinating account of the NER's locomotives, originally published in 1923 is profusely illustrated with over 50 line drawings and many contemporary photographs.