Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The photos in this edition are black and white. First published in 1996, the XFV-1 book tells the story of one of two Navy prototypes contracted as vertical take off turboprop fighters capable of operating from LSTs, Destroyers, cruisers and larger capitol ships. If they had been successful, the Navy in time of war would have been able to equip all ships with a point-of-defence fighter. The other more promising aircraft being tested was the Convair XFY-1 Pogo (see Naval Fighters #27). The aircraft were called tail sitters and the XFV-1 sat on outrigger wheels mounted on its cruceform tail. The Lockheed offering never made the transition from vertical take off to level flight and back from level flight to vertical landing. Instead, a temporary fixed landing gear was fitted for flight testing and practice transitions were made by famed test pilot Herman "Fish" Salmon. The project ended on June 16, 1955. Includes over 60 b&w photos and model reviews.