Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This volume explores film and television sources in problematic conversation with classical antiquity, to better understand the nature of artistic reception and classical reception in particular. Drawing inspiration from well-theorized fields like adaptation studies, comparative literature, and film, the essays in this collection raise questions fundamental to the future of reception studies. The first section, 'Beyond Fidelity', deals with idiosyncratic adaptations of ancient sources; the second section, 'Beyond Influence', discusses modern works purporting to adapt ancient figures or themes that are less straightforwardly ancient than they may at first appear; while the last section, 'Beyond Original', uses films that lack even these murky connections to antiquity to challenge the notion that studying reception requires establishing historical connections between works. As questions of audience, interpretation, and subjectivity are central to most contemporary fields of study, this is a collection that is of interest to a wide variety of readers in the humanities.