Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Living the Hiplife

Celebrity and Entrepreneurship in Ghanaian Popular Music

Jesse Weaver Shipley
Paperback | Engels
€ 48,45
+ 96 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Hiplife is a popular music genre in Ghana that mixes hip-hop beatmaking and rap with highlife music, proverbial speech, and Akan storytelling. In the 1990s, young Ghanaian musicians were drawn to hip-hop's dual ethos of black masculine empowerment and capitalist success. They made their underground sound mainstream by infusing carefree bravado with traditional respectful oratory and familiar Ghanaian rhythms. Living the Hiplife is an ethnographic account of hiplife in Ghana and its diaspora, based on extensive research among artists and audiences in Accra, Ghana's capital city; New York; and London. Jesse Weaver Shipley examines the production, consumption, and circulation of hiplife music, culture, and fashion in relation to broader cultural and political shifts in neoliberalizing Ghana.

Shipley shows how young hiplife musicians produce and transform different kinds of value-aesthetic, moral, linguistic, economic-using music to gain social status and wealth, and to become respectable public figures. In this entrepreneurial age, youth use celebrity as a form of currency, aligning music-making with self-making and aesthetic pleasure with business success. Registering both the globalization of electronic, digital media and the changing nature of African diasporic relations to Africa, hiplife links collective Pan-Africanist visions with individualist aspiration, highlighting the potential and limits of social mobility for African youth.

The author has also directed a film entitled Living the Hiplife and with two DJs produced mixtapes that feature the music in the book available for free download.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
344
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780822353669
Verschijningsdatum:
28/01/2013
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 234 mm
Gewicht:
476 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 96 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.