Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this highly personal essay, Ted Chamberlin asks some old, old questions such as "why do we need stories and songs?" Turning frequently to First Nations people, he looks at their culture and asks what it means to listen. In response, he notes that we take great pleasure in the comforts of narration, of finding our way within a story, a kind of "dead reckoning" out at sea when the fog rolls in and we experience "being almost lost." Much of the essay focuses on people from around the world who have often been described as pre-literate. Chamberlin takes issue with this view and argues that such people "read" a whole host of signs and stories, and that in understanding how this reading takes place we can understand something of our own habits of reading and listening. Whereas scholars such as McLuhan and Ong have claimed that such cultures are "imprisoned in the present," Chamberlin points out that this is demonstrable nonsense. All cultures are both oral and written, he argues, and knowledge comes from both listening and reading. Employing his own position as a "teller of tales" he asks whether we believe the teller or the tale, and draws attention to the importance of not only the storyteller but also the community of listeners. For Chamberlin, Living Language and Dead Reckoning, the publication of the Garnett Sedgewick annual lecture for 2005 at the University of British Columbia, is the first step towards a "history of listening."