Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Living in a Material World

Economic Sociology Meets Science and Technology Studies

Paperback | Engels | Inside Technology (Paperback)
€ 11,45
+ 22 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Understanding the intersection of economic sociology and science and technology studies through the idea of materiality.

Although social scientists generally agree that technology plays a key role in the economy, economics and technology have yet to be brought together into a coherent framework that is both analytically interesting and empirically oriented. This book draws on the tools of science and technology studies and economic sociology to reconceptualize the intersection of economy and technology, suggesting materiality--the idea that social existence involves not only actors and social relations but also objects--as the theoretical point of convergence. The contributors take up general concerns, such as individual agency in a network economy and the materiality of the household in economic history, as well as specific financial technologies such as the stock ticker, the trading room, and the telephone. Forms of infrastructure--accounting, global configurations of trading and information technologies, and patent law--are examined. Case studies of the impact of the Internet and information technology on consumption (e-commerce), the reputation economy (the rise of online reviews of products), and organizational settings (outsourcing of an IT system) round off this collection of essays.

Contributors
Elizabeth Popp Berman, Daniel Beunza, Michel Callon, Karin Knorr Cetina, Shay David, Thomas F. Gieryn, Barbara Grimpe, David Hatherly, David Leung, Christian Licoppe, Donald MacKenzie, Philip Mirowski, Fabian Muniesa, Edward Nik-Khah, Trevor Pinch, Alex Preda, Nicholas J. Rowland, David Stark, Richard Swedberg

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
403
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780262662079
Verschijningsdatum:
1/11/2008
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 227 mm
Gewicht:
557 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 22 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.