Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the early modern period, the population of England travelled more than is often now thought, by road and by water: from members of the gentry travelling for pleasure, through the activities of those involved in internal trade, to labourers migrating out of necessity. Yet the commonly held view that people should know their places, geographically as well as socially, made domestic travel highly controversial. Andrew McRae examines the meanings of mobility in the early modern period, drawing on sources from canonical literature and travel narratives to a range of historical documents including maps and travel guides. He identifies the relationship between domestic travel and the emergence of vital new models of nationhood and identity. An original contribution to the study of early modern literature as well as travel literature, this interdisciplinary book opens up domestic travel as a vital and previously underexplored area of research.