Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Compuesto por capítulos de diferentes especialistas en los estudios literarios que laboran en universidades de México, Europa y Estados Unidos, el libro Literatura aplicada en el siglo XXI: ideas y prácticas es el resultado de una invitación y de un esfuerzo para reflexionar sobre las posibilidades epistémicas del fenómeno literario como creación, recreación y programación. Parte de cuestionarse si el binomio clásico de estudiar/aprender ha perdido su sentido en la era de la tecnificación cibernética, es decir, de la inteligencia artificial y de la paulatina robotización del mundo. Puesto que los algoritmos ya leen y escriben automáticamente, y son capaces de combinaciones y hasta de generar narrativas, nos pareció necesaria una mayor sensibilización de la palabra consciente. Una reflexión de la educación poética para diferenciarnos de las máquinas y también para entender su funcionamiento, así como reestablecer la reflexión o diálogo de los creadores con los críticos, y de los promotores de lectura con los teóricos de la lectura. Tal restablecimiento debería ser el desafío de los estudios literarios (universitariamente entendidos) en lo que resta del siglo XXI. De esta forma, los ensayos aquí reunidos hacen referencia a autores y obras del siglo XX y aun de otras centurias, pero con la intención de reflexionar sobre su aplicación en lo que va del presente siglo.