Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Listening for a President

A Citizen's Campaign Methodology

Ruth M Gonchar Brennan, Dan F Hahn, Ruth Gonchar Brennan
Hardcover | Engels | Praeger Political Communication
€ 161,45
+ 322 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In their tenth co-authored study, Brennan and Hahn propose both a new method of biographical study for students of political communication and a new way of evaluating candidates for presidential office. The authors argue that given the biases inherent in the print and broadcast media, the only way to obtain accurate assessment about presidential candidates is to analyze information from the primary sources--the candidates themselves. They show how careful listening and rigorous analysis can enable the reader to extract reliable clues to presidential competence from the speeches, debates, press conferences, and advertising spots of the candidates. Challenging traditional rhetorical criticism in which biography is used to help evaluate speeches, Brennan and Hahn demonstrate that speeches can be effectively used to arrive at reliable evaluations of speakers.

In order to establish the need for a new approach, the authors begin with a critique of the major extant methods of political analysis (biography, psychobiography, political biography and rhetorical biography). They then respond to that need by focusing on methods of analyzing information directly from political speeches and other utterances, identifying five major arenas for evaluating candidates: personality orientation, leadership ideal, ideology, epistemology, and axiology. Each of the arenas is divided into theory and application sections, providing the reader with both the methods in practice and an understanding of why they work. The final chapter examines the relationship of the media to political analysis. A comprehensive bibliography completes the work.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
217
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780275932459
Verschijningsdatum:
26/07/1990
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
161 mm x 247 mm
Gewicht:
535 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 322 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.